18 juni 2011

RabarberSaft

God morgon på er!

Först vill jag tacka för alla fina kommentarer! De värmer så! Tusen Tack!

Igår nämnde jag att jag kokat saft. Både blandsaft på frysta bär och rabarbersaft. Vi fick mängder av rabarber av Faffa. Lite kräm och paj räcker det också till. (Länken till de enkla saftreceptet hittar ni i gårdagens inlägg om det är nån som är intresserad och missat det)


Rabarbersaft i "Frabror Lidls" apelsinjuice flaskor. Återanvändning i allra högsta grad. Vilken färg, inte rosa och inte persiko, bara härligt pastellig och somrig! En av flaskorna ska jag ge som gåva. Piffade till den lite med en etikett och klädde över den blåa korken med ett gammalt bokblad.


Blandsaften. Titta hu fina flaskor jag "lånat" av min mamma. Röda pigga korkar, inte så fina kanske, men ack så praktiska. De bildar vakum i flaskan och gör att saften hålls mögelfri. Ni tycker säker att jag är allt lustig som beundrar gamla saftflaskor. Sån är jag och de bjuder jag på :o)


Jo, och inte var det här alla flaskor. Jag nämnde ju tidigare att jag kokta mycket saft och i flera dagar. Bara de finaste förevigades.

Lördag är godisdag! Mumsig lördag till er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar