20 juni 2011

BörsNyheter

Halloj!

En regnig måndag. Har en del som borde fixas i trädgården men det får vänta till en solig dag. Regnet är vi inte rädda för, det finns ju regnkläder, men nu har jag annat kul på gång som känns viktigare. Kanske vi tar en paus på eftermiddagen och går ut och fyller lungorna med lite fräsch sommarluft. Visst är det något speciellt sommartid när de regnar?! Man blir full av livskraft, eller hur?

På gång ja...jag har sytt nya by M Börsar av jeans. Dekorerat dem med virkade dukar och band. Återanvändning i allra högsta grad. Olika storlekar, ljust och mörkt tyg, med eller utan band och framför allt unika. (du kan klicka på bilden om du vill förstora den)






 by M Börsar med band i brösthöjd.


Längden på banden varierar lite. Genom att slå knut på det får man egen önskad längd och gillar man inte bandet alls, går det alltid att klippa bort. Börsen ovan använder jag själv. När jag fotade den innehöll den mobil, bankkort, läppstift, lite små pengar och en nyckelknippa. En hel del med andra ord.



En söt börs dekorerad med ett rutigt band som kom med en blus jag köpte. Bandet var bara i vägen så jag tog bort det och kom på iden att använda det till en börs i stället :o)


En börs dekorerad med en halv pannlapp. Denna börs finns i två exemplar. Storasyster har den ena. Hon har valt färgkombinationerna till börsen. Söt som socker! Små fröknar kan bära den som axelväska.


Det är så kul att skapa! Idéer har jag så många, så dygnets timmar inte räcker till att förverkliga dem alla. Som min mamma brukar säga "Hiljaa hyvää tulee". Fritt översatt "Det blir bra bara man inte brådskar". Får leva efter det :o) 

Hej för idag!

4 kommentarer:

  1. Vad fina börsar du sytt ! Dom med virkat på är speciellt fina... Gillar :)
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Jättefina börsar :) Du är så kreativ! Kram

    SvaraRadera
  3. Hei! Hienoja "pengapörsejä".Täällä meillä on valmistunut nukken hoitolaukku,pelastusliivi ja rieppu.Emme ole ehtinyt siivoamaan juhannukseksi kun on niin kiire.Nyt on hyvä olla sisällä kun aina sataa.Juhannus terveisin! rm.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack! Äpplet faller inte långt från trädet! :o)Jobba jobba jämt! Städa kan ni göra nästa vecka! Ses snart! Kram!

    SvaraRadera