24 juni 2011

Flyttat...

Hej på er!

Midsommarafton, blåsigt, regnit och ruskigt. Lite tråkigt, men vad gör man?!

...ja, man kan nästan påstå, att jag flyttat ut i trädgården de senaste dagarna och även nätterna. I tisdags eller i onsdags bli det ju, kom jag in kl 00.53!!! Jo, jo, jag vet inte, riktigt klokt men jag "tappade bort tiden". Dessutom var det sommarsolstånd och väldigt ljust. Jag hade sprayat kepsen och jackans huva med myggspray så det var nästan myggfritt...runt huvudet vill säga :o)

Jag har ränt runt som en skottspoling. Bl a klippt syrenhäcken, flyttat en syrenbuske av modell större, planterat och organiserat om i diket (har diket mot gatan planterat med stenparti växter). Vi hann också ett varv via byggvaruhandeln och köpte träverk till spaljébygget(klick) vid grönsakslandet. Igår hade jag för avsikt att flytta en liten hortensia. Grävde gropen där den skulle stå och kom på att jag kan plantera lite annat bredvid på samma gång. Jag grävde lite till och där låg en sten. Nå, en sten klarar jag av att få upp. Grävde lite till för att komma runt den...grävde ännu lite till... Pust! Och vart ledde de...?! Hortensian står i skottkärran och väntar. Gropen är säkert en kubik stor, och i gropen ligger en 70cm i diameter stor sten. Fick ge mig och invänta hjälp. Ni kan bara gissa hur mör jag är i kroppen :o)


Mer blommor än blad! Titta hur mäktigt den uppstammade dvärgsyrenen
blommar. Och vilken doft som sprider sig över gården! Underbart!


Nu tar jag bloggpaus över midsommar och njuter av helgen med min härliga familj och goda efterlängtade vänner. I syrenens tecken önskar jag er alla en mysig och avkopplande midsommar!

Sist men inte minst! Mitt ödmjukaste TACK för alla fina
kommentarer (även till alla er på fb) angående mina by M börsar!


Trevlig Midsommar! Kram på Er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar