28 juni 2011

Midsommar

Hej!

Då är midsommar firad för i år! Hoppas ni hade en fin och skön helg?! Vi är hemma igen efter en härlig och händelserik helg i Kristinestad. Vi har umgåtts med våra kära barndomsvänner och deras söta barn, myst med morföräldrar och kusiner, träffat goda vänner, njutit av god mat&dryck och förstås badat midsommarbastu. Allt som hör midsommar till.


Sjöjungfrun ska simma under brödernas uppsikt :o)


 De vackra vyerna i Kristinestads skärgård


Choklad tårta med hallonmousse och färska jordgubbar (i mitt nästa liv ska jag bli konditor) Det finns inget egentligt recept till tårtan utan jag har kombinerat och testat nytt, igen en gång. Choklad 81% både i tårtbotten och i glasyren. Dränkt med rabarbersaft och björnbärslikör. Hallonmousse och färskost i fyllningen. Dekorerad med "silverpärlor" och vitchoklad med limesmak. Ganska enkelt recept eller hur? :o)

 

 Far och son njuter av lugnet


Min mamma i blomsterhagen


Vår gudson, jag och Storebror.
De killarna hade mycket att diskutera.

Nu ska jag ta tag i trädgårdsjobbet. De finns en stor grop på gården som ska fyllas. Jo, just den, som bara blev större och större före midsommarhelgen. Min Gubbe och den snälla "grannfarbrorn" fixa upp stenen ur gropen sent i går kväll. Tack för hjälpen!

 Ha en skön dag i solen!

2 kommentarer:

  1. vilken härlig midsommarhelg ni haft :) Här kretsade helgen mest krng flytten men nu är vi ju förflyttade även om en hel del finns kvar på gamla stället! Njut av sommar och sol, kram

    SvaraRadera
  2. Mumsfilibabba för den fina tårtan!!

    SvaraRadera