22 januari 2018

Vinets dag


Untitled

Untitled

Hejsan Hoppsan! Hur har ni det i det vackra vintervädret. Aj, att de varit fantastiskt de senaste dagarna. Skulle egentligen blogga om något helt annat, men hörde på radion att det var vinets dag idag. Och då vill jag passa på att tipsa om detta goda rosévin som vi testade i helgen. Hade jag haft en flaska till, hade jag banne mig öppnat den just nu. Sitter framför datorn och försöker få ett bokslut färdigt. Pjuh!

Untitled

Så himmelens friskt och väldans lättdrucket. Halvtorrt med en sockerhalt på 13g/l. Ett sällskapsvin till något litet tilltugg skulle jag vilja påstå. Eller som vi skämtsamt brukade säga på vinkurserna jag deltagit i - ett chipsvin. Ni vet ett sådant man kan njuta av i soffan framför tv:n och äta lite chips till.

Untitled

Men till mögelostsniglar passade de inte! Verkligen inte! Huj! Så vi bytte ut det till ett robustare rött. Också en god nyhet! Men mer om det vinet en annan gång. Ovan ser ni fredagens dukning med retroglas. En liten samling arvegods, loppisfynd och andra små rariteter i all sin enkelhet.

Untitled




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar