26 september 2016

Träram till träden


Untitled

Untitled

Två små äppelträd vid vår sommarstuga. Planterade av den tidigare ägaren. Träd som borde beskurits ordentligt länge sedan. De är lite sneda, växer fel och nu gör jag allt för att rädda dem. Nå, det var inte träden jag skulle skriva om, utan de vi fixat nertill kring trädets stam. Jag grävde upp kring trädet i somras, i ett tappert försöka att hålla ogräset borta, men som ni ser höll de inte särskilt länge. Man måste vara så aktiv och rensa jämt.

Untitled

I helgen byggde vi träramar av gamla terrassbräder. Främst för att hålla de snyggt under trädet, men framför allt för att underlätta vid gräsklippningen. Jag rensar sällan bort ogräset när jag anlägger nya rabatter eller täcker in med bark, utan bäddar ner det under Vasabladet. Ja eller...går såklart lika bra med vilka dagstidningar som helst! Fniss! Jag råkar bara gilla Vasabladet och det är den tidningen vi prenumererar på. Fäste ramen med två träpluggar, på med den billigaste sorten täckbark och då var det klart! Jag har gjort en annan variant runt buskarna och träden här hemma på gården. Men de visar jag sen när det är helt klart.

Untitled






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar