23 september 2016

50 cents urnor


IMG_4772

IMG_4771

I somras fyndade jag två porslinsurnor, eller kanske det är vaser, på loppis för 50 cent styck. Ett kap om du frågar mig. Några omgångar svart matt sparyfärg och voilá! Där står de på hyllan i hallen, intill den svarta loppade lampan som en gång lyst upp ett hotellrum vid stadshotellet i Jakobstad.

Untitled

Jag har plockat in blommor från trädgården och bytt an efter. Ja, förutom de röda rosorna. Dem köpte jag till Gubben mest för att jag själv vill ha dem. Fniss! Och hittar man 20 st rosor för 2€ får man väl slå till.

Untitled

Ni som följer mig på instagram känner säkert igen en del av bilderna. En del ögonblicksbilder från tidigare. Det svarta ljuset intill urnorna har jag fått av en kär vän och nu tänder vi det igen när kvällarna börjar skymma.

Untitled


Untitled





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar