1 oktober 2015

Vid liv & Ommöblering


IMG_7393

Hej bloggen och hej bloggbesökare! Long time no see! Pausen blev mycket längre än jag tänkt, men så fick det bli. Jag var tvungen att prioritera. Familjen och hälsan vägde självfallet mer. Men nu är jag tillbaka och planerar att uppdateringarna ska bli lite oftare en gång varannan månad.

IMG_7404

Barnen och jag körde helt oplanerat igång "Den stora ommöbleringen" en lördag, för nån vecka sen när Gubben var på jobb. Sönerna bytte rum och möbler bars kors och tvärs mellan rummen innan alla bestämt sig för vad det vill ha kvar. Vi är inte klara än eftersom jag passade på att rensa på samma gång. Det tar sin tid att plocka genom varje legobit. Provrita varje tusch. Kolla vilka kläder som passar vem och vad som skall kasseras. Och allt därtill! Ni vet!

Erum

Så här slänger jag in bilder på Storebrors somriga rum innan vi drog igång. Ett rum som han fick ta över efter Storasyster. Vi målade tapeterna vita och bården som går vågrätt genom hela rummet målade vi svart. La till en silvergrå rand och ännu lite svart. Allt detta för att trolla bort den röda bården som Storasyster en gång i tiden hade. Möblerna köptes på Ikea. Så även loftsängen, som bytts ut mot en vanlig 120cm säng, nått år senare när han tröttnade på loftsäng.

Erum1

Men som sagt, detta är passé. Vi piffar och fixar lite ännu. Sen ska jag fota och visa er. Med små medel fixade vi ett nytt rum. Vi möblerar och piffar lite här och var i stugan just nu. Smärre kaos överallt! Men det tar sig! Passar på att önska er en skön helg redan nu. Har kul planer till helgen och vågar vid skrivandets stund inte lova att jag ger mig tid att kika in här! Men jag lovar! Fortsättning följer! 

IMG_7400







2 kommentarer:

  1. Lyfter på hatten över era bedrifter! Men håller med! Vet inte vart tiden för bloggen och hälsa på tog vägen... Jag finns med i tankarna lik hur!

    SvaraRadera