11 oktober 2015

LAN och lökar


Untitled

Halloj! Här händer det grejer! Ommöbleringen fortgår med diverse piff, här och var i stugan. I fredags firade vi Storebror som blev tonåring. Restaurangbesök och kalddkaka hemma efteråt. Igår var vi bjudna på dop och idag har Storebror haft kompisparty. Jag får vackert konstatera att mina barn blir ungdomar. Inga skattjakter och piratflaggor mer. Inget oändligt bakande och planerande. De fixar mer eller mindre partyt själva. Släpar med sig diverse manicker och kablar för att sen sitta i timmar och ha kul. För kul lär det ha varit! Superkul! Vi bjöd på lite mat och tårta för att de skulle överleva dagen :o) Dagens mobilbilder.

kalas E

Under tiden de spelade och Gubben skötte förtäringen på vår restaurang, har jag njutit av söndagsolen i trädgården. Jag har senaste veckan gjort om tre stora prennrabatter. Grävt upp rubbet, bytt jord, delat plantorna och planterat på nytt. I dag petade jag ner lite lökar här och var. Återstår att se om sorkarna lämnar dem i fred. Har tyvärr inte haft så bra tur på den fronten. Nu två jobbdagar och sen tar jag höstlov med barnen. Blir en bra vecka tror jag!

Untitled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar