21 maj 2011

AlltOchIngenting

Allt och ingenting...jag så känns det nu! Det är så fullt upp och kalendern är smockfull, men känns som om inget händer. Allt sånt som mammor gör i bara farten. Det syns ingenstans och ingen märker att det är gjort före man lämnar det ogjort :o) Ni vet vad jag menar...eller hur?

Moffa hade vägarna förbi och hälsade på oss. I eftermiddags gjorde han och Storebror experiment i solen.  Moffa visade hur man gör upp eld med en bit glas. Brännmärken på tidningen och röken som steg var en imponerande syn för en 8-åring. Fysiklektion på terrassen hemma, inte illa!


Yrkesakademin i Österbotten, YA, hade trädgårdskväll på plantskolan Solrosen i kväll. Något som jag sällan missar. Även om utbudet och kvaliteten är i hög klass, blev mina inköp små  denna gång. Mitt eget stränga köpförbud :o) Fem fina plantor kom med mig hem. Persilja, oregano, humle, tomat och kronärtskocka. Den sistnämnda är ny i vår trädgård och ska bli spännande och se hur den lyckas. Med flera goda skötselråd av den entusiastiska damen vid kassan på Solrosen, tror jag nog det ska gå riktigt bra.


I morgon ska de grävas ner. Vi hoppas på fint och varmt väder hela helgen.

Skön helg till er alla!


p.s. Hoppsan! Fick gå in och redigera lite...dygnet hann ju byta igen före jag klickade på publiceringsknappen. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar