29 april 2011

GästandeFotograf

I går nämnde jag att vi hade härliga gäster på påskafton. Vi bjöd på fisk, lam och pascha. En kort version av menyn :o) Efter middagen erbjöd jag den gästande damen att agera fotograf. Hon har vanan inne och fotografera mycket. Bilderna på konfekterna är tagna av henne. Fina bilder, eller hur?!


Jag hann ta några snabbfoton på dukningen innan gästerna kom. Servettringarna har jag själv "virat" till och de används ofta. En liten fjäder, lite blåbärsris och en pappersservett. Vips, så va de klart! Älskar tygservetter, men vi hade kommit överens att göra det så enkelt som möjligt den här gången. Jag dukade inte ens med vit duk, utan bara enkla löpare. Olika sorter av glas gör dukningen levande.


La ni märke till bordsdekoration? Påskgräs i Sagaforms örtkruka.
  
 


Ha en bra dag alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar