7 april 2011

FyndTorsdag

Hej på er! Det blev lite fyndande på Folkhälsans loppis idag! Lillebror och jag hade lite extra tid, innan vi skulle hämta Storebror från skolan, så vi svängde in via. Vi skulle endast köpa närproducerade ägg. En återkommande produkt på detta loppis. Jätte goda ägg dessutom! Vi tog en runda bland borden och hitta hur mycket som helst. Några små linnedukar, en stor pärtkorg och en skål tillverkad av Arabia. Stilren och vacker! Lillebror letade motorcyklar. Det bästa han vet är motorcyklar, både riktiga och som leksaker. Tyvärr fanns det inga "motorped" idag. I stället hitta han en påskdekoration för 1€. Ett riktigt fynd tyckte han :o)

Kunde inte låta bli att fota den vackra skålen med linneduk och ägg. Skålen råkade vara precis samma nyans som en vas jag har. Vasen har jag fått av min mor för läge sen och den brukar jag ha videkissor i  till påsk.




Det är Folkhälsan i Korsholm som ordnar loppis i f.d. Piffi denna helg. Om ni inte
tycker om att gå på loppis, passa på att köpa närproducerade ägg åtminstone!

2 kommentarer:

  1. vilken bra dag ni haft :) Förstår inte varför jag har så svårt att komma iväg till loppis, massor med fynd skulle man säkert göra!

    SvaraRadera
  2. Nej, vet du vad! Inte jag heller. Jag råkade ha flax idag. Beundra folk som hittar fina barnkläder för "tack-ska-du-ha"

    SvaraRadera