5 februari 2018

Veck på veck


Untitled

Nu har har jag kokat vegetariska soppor. Två olika och så mycket att vi ska klara oss några dagar. Passade på att baka fröknäcke på samma gång jag var i farten. Skönt att ha middagsmat förberett och bara att värma.

Innan jul, då när jag hade värsta kuddfabriken i syrummet passade jag på att sy även denna svarta skapelse. Lite pillrigt och arbetsdrygt med en massa veck, men bara man är noggrann, mäter och märker ut, så går det bra. Kudden fick vår guddotter i julklapp och jag ville att den skulle matcha den här. Den jag tryckte och som hon fick tidigare. Jag är sugen på att sy fler av den här veck-varianten. Storgillar den verkligen. Har bara inte gett mig tid ännu. Det är så rysligt fullt upp hela tiden känns det som. En i ljus puderrosa skulle vara fin...mmm... Blundar och ser den redan färdig! Fniss!

Untitled





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar