10 maj 2015

Morsdag


IMG_9455

IMG_9408

Lamm, sparris, puré på palsternacka samt ugnsbakad potatis med parmesan. Gott vin och fin dukning. Godaste chokladtårtan samt jordgubbar. Röda rosor, kort och gåvor. Det finaste armbandet i silver som min dotter gjort. Varje liten länk, hon omsorgsfullt snurrat ihop, för att idag överraska mig.

Mor1

IMG_9454

Sen har jag tvättat flera maskiner tvätt, både sängkläder och flera vinterjackor. Jag har skurat toaletter och veckostädat hemmet. Syrummet har fått lite bättre ordning. En del plantor har blivit ompysslade. Jag fixade parmesanpotatisen till middagen. Jag har sovit dåligt med en snorig Lillebror intill mig de två senaste nätterna. Allt det som jag till vardags gör. Är mamma och maka. Finnas till för dem jag älskar högst på denna planet. Vardag eller morsdag. Ingen skillnad. Att kunna njuta av stojet och kaoset. Att bli arg så man nästa blir rädd för sig själv, men ändå alltid älska dessa underbara ungar villkorslöst och ibland så mycket att det gör ont. Det är väl ändå det som räknas? Alla de resterande 364 dagarna...

IMG_9422

IMG_9466R

Fin fortsättning på morsdagen till er alla!

IMG_9470R



1 kommentar:

  1. Vackert skrivet om livet och en av alla dagarna i en mammas liv.
    Ha en fin vecka! ♥︎

    SvaraRadera