17 juni 2014

En liten blå förälskelse


IMG_4717

Jag har förälskat mig i en alldeles ljuvlig blå liten grej.

IMG_4719

En liten blå skål med lock från Arabia. Fyndade på loppis och den tilltalade mig med sin enkelhet och de vita enkla fyrkanterna runtom. Jag som inte ens är någon storfavorit av ljusblått :o) Men denna söta skål kunde jag inte motstå.

IMG_4712

Denna vår har jag haft mer eller mindre köpstopp. Bestämde mig helt enkelt att inte köpa något nytt för att skåpen är alldeles för fulla av alla de sorters attiraljer. Jag har hyrt loppisbord flera veckor och rensat. Rensat men inte köpt nytt. Jag har varit via loppiset nästa alla dagar för att hålla ordning på loppisbordet. Hittat nån grej till min syster men till mig själv har jag endast inhandlat tre 'grejer' för 13€. De övriga två skall jag visa en annan dag. Skålen står tillsvidare på köksbänken tillsammans med den tidigare loppade Arabia-skålen och sommartallriken målad av min mamma.

IMG_4709





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar