2 augusti 2012

Vår (sommar)entré


Hej!

Regn och rusk! Sommarens mest omtalade ämne - vädret! Jag tillbringar kvällen i syrummet, igen. Jihoo! Årets sommarkruka vid vår entré. Ett prydnadsgräs med mörklila stam, Elefantgräs 'Maleparthus'. Vita låga nejlikor, mörklila prydnadsbatat, silvrig njurvida med stänk av lila och några plantor av lägre grönt prydnadsgräs, som jag tyvärr inte längre kommer ihåg namnet på. Kronan på verket - en somrig hälsning, som tyvärr förblev en ouppfylld hälsning. Brrr, så kallt de varit! Såhär såg fjolårets entré plantering ut.

Elefantgräset ska jag försöka övervintra i garaget. Har tidigare lyckats med arten 'Ferner Osten'. Men i fjol höstas när jag "glömde" ut plantan, frös den. Synd för det var en kraftig vacker planta. Det tar några år före de blir buskiga i våra trakter. Lite för kallt klimat.

Nu syr jag vidare...Hejdå!

2 kommentarer:

  1. Så fint! Du är duktig med blommor och planteringar du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Min stora passion! Jag önskar jag fick planera och förverkliga trädgårdar sommartid. Om vintrarna skulle jag sy och skapa nytt åt andra. Drömmar, drömmar... :)

      Radera