30 augusti 2012

"4-Milk-Bag"


Hej!

Precis som rubriken säger, det ryms tre till fyra burkar i tygkassen :o) Idén föddes när jag en av det otaliga gångerna stod i den lilla mataffärens kassa och återigen köpte en plastpåse. En stor plastpåse för några fjuttiga grejer. Men ändå så många att jag inte klarade av att bära dem utan påse. Tygkassen blev lösningen! En enkel ihop-vikbar tygkasse, som perfekt ryms i handväskan. Lätt att "slänga" i tvättmaskinen och framför allt ekologiskt jämfört med plastpåsarna. (då jämför jag inte med biopåsarna. Gillar inte dem, för det håller ingenting)


Just denna modell rymmer fyra burkar. De tre övre modellerna är
någon centimeter mindre. Med axelband eller handtag, 9€/st (+porto)

Ha de gott!

2 kommentarer:

  1. Fina!
    Jag glömmer bara alltid väskorna hem och hamnar i alla fall att köpa plastpåsar, men en sådan här skulle jag kunna tänka mig komma ihåg att ha med mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sån måste vi ju absolut fixa till dig!:)

      Radera