28 augusti 2012

Höstens ljuvliga gula


Hejsan på er!

Min mamma är riktig duktig på allt som berör handarbete. Hon virkar och stickar. Tillverkar allt som möjligen går att göra av garn. Hon broderar det vackraste broderier jag sett. Dukar, kuddöverdrag, namn i dopklänningar. Hon t.o.m. broderade en vit blomgirlang med sidentråd på min brudklänning av thaisiden. Knypplat spets, målat porslin, tapetserar möbler, tovar, syr kläder, målar korgar och borstar...ja listan blir hur lång som helst. Jag har provat på det mesta jag också, med mammas understöd, men symaskinen är och förblir min trognaste vän :) Mitt tålamod räcker inte liksom till att sticka en tröja i flera veckor (läs:år) :)


En söt tröja i mjukaste bomull, lagom till första höstrusket. Blekt gul med vackert mönster i mättade toner. Len och skön, inget pickande. Perfekt för en liten en som är känslig för ullgarn som sticks. Storlek 116, 39€ (+frakt) Och som vanligt - intresserad hör av sig till Seralias per mail eller på by M:s Facebook sida.


Då ska jag vara kompis med symaskinen en stund igen! Urkul!
Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar