16 juni 2012

Min skolväg...

Så här såg min skolväg ut när jag var liten. Staketgatan i Kristinestad.
Mer idyllisk skolväg får man nog drömma om. Lika vackert nu, som då! Nostalgi!

Det långa gula huset längst ner på gatan var skolan där jag
gick mina sex första år - Kristinestads lågstadieskola.

Tjolahopp!

Hur har ni tillbringat lördagen? Sol och bad? Stugliv? Jag, min mamma och Storasyster har cyklat gata upp och gata ner. Besökt trädgårdar en vackrare än den andra. Beundrat allt det vackra som Kristinestad har att erbjuda! Allt det vackra som finns där och har alltid funnits. Men på något märkligt vis blir allt mycket vackrare genom kameralinsen! Det blev en hel del fotograferat med det får jag redigera vid ett senare tillfälle. Få se om vi orkar med en runda "Öppna Portar" i morgon också? Återstår att se. Nu blir det rökbastu vid fammo och faffas villa (sommarstuga). Kanske jag t.o.m. får av mig "vinterpälsen"?! :o)

Skön fortsättning på "lata lördag"!

2 kommentarer:

  1. Hei!Kiitos kuluneesta viikonloppusta! Kyllä olemme nähneet paljon erilaisia pihoja, minä en ole ymmärtänyt että voi olla noin kaunista portin sisäpuolella.Ilmakin on ollut aivan kun tilaukseta kaunis.Joten tervetuloa Kristiinankaupunkiin!!! rm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant så! Tack själv för sällskapet!

      Radera