31 mars 2012

Stol funderingar

Lördag igen!

Vårt lördagsnöje! (nöje...kanske inte?!) Jag är alldeles vimmelkantig av alla funderingar. Vi är i akut behov av nya stolar till köket. Vi har åkt runt och provsuttit, funderat, kollat material och jämfört priser. Ja, inte blev vi någo klokare. Suck!


Stolen Sara från Isku. En mycket vacker stol i vitt läder med vitmålade ben av björk, men vi anser att den är för vit till vårt kök. Vi har Puustellis kök med vanilj-färgade köksluckor och raka handtag i borstat stål.


Hos Asko hittade vi stolen Marvin. En stol i konstläder med kromade ben. Då skulle det inte bil den svarta utan den vita varianten. Just den vita går lite mer mot vanilj. Helst skulle vi förstås vilja ha stolar i äkta läder, men alla de vi tittat på, är för vita till vårt kök.


Tenor finns också hos Isku. En stol i äkta läder som vi tyckte var rätt ok. Tyvärr hade de bara svarta exemplar i lager. Att beställa ett vitt skulle ta ett par-tre veckor. Ytterligare några veckor ifall vi bestämde oss att köpa sex stycken till. Lite krångligt...


Annan kvalitet och ett annat pris. Vepsäläinen säljer min favorit stol, Trim från Pedro. Design Tapio Anttila. Men tyvärr, budgeten i dagsläge, tillåter inte köp av 8 stycken Trim stolar a´ 340€. Då tillkommer några stora euron till för att vi vill ha dem i vitt läder :o) Men visst är den snygg?!


En cool variant Boheme från Calligaris, finns också hos Vepsäläinen. Gillar den beige varianten. Vita är för vita och den svarta passar inte in i vårt kök.


 

Stolen  Zarra samma stil som Boheme men  lite maskulinare enligt mig. Kanske man tar två av varje färg och blandar dem vilt. Jag beundrar folk som vågar mixa och matcha lite galet ibland. Jag kör alltid på de säkra stilrena och ibland tråkiga varianten.



Vilken stol skulle ni välja? Vi ska sova på saken och så ber jag att få återkomma i ärendet :o)


 Alla bilder lånade från respektive affärs hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar