18 mars 2012

Påsk på gång

 

Hej alla!

Då är helgen nästan över igen! Hui, så fort det går. Jag har fixat och fejat som bara den. Har haft trögt att komma igång och få något uträttat de senaste veckorna (läs månaderna). Igår morse bestämde jag mig nu eller aldrig. Kreativiteten har flödat och fingrarna har varit flinka. Och solen har värmt från klarblå himmel. Perfekt, för utesysslor! Love it!


Har fixat till lite påskblommor. Grävde ner narcisser och sökte fram påskäggen. Egentligen skulle jag ha vita påskblommor, men valde ekonomi framom estetik denna gång. Och jo, det små gula solarna lyser så vackert vid vår entré.


Dörren fick också lite dekoration. Plockade ihop en krans av gammalt "skräp" som jag hittade i påsk-pynt-låda. Det får duga! Det är första gången (ja, jag tror i hela mitt liv) som jag bestämde mig för att sluta knåpa, trots att jag inte var 100% nöjd. Det är väl vuxet det? :o) Nu ska jag jumppa med barnen och sen blir det bastu!

Önskar Er alla härliga vänner en riktigt fin start på veckan!

Färgmässigt usel bild, men håll till godo! ;o)

2 kommentarer:

  1. Oj, vad härligt med lite påskpynt! Jag har inte hunnit tänka på sånt ännu, först ska det "kalasas" här de kommande två helgerna. Sen efter det blir det att plocka bort allt rosa grejs och ersätta med påskpynt. :-)

    SvaraRadera
  2. Så fina påskarrangemang du gjort ! Nu blir jag riktigt inspirerad också...
    Ha en bra vecka du också !
    H,
    Carina

    SvaraRadera