8 december 2011

Ljuskronan

Hej på er!

Ibland känner jag mig lite som Ernst på Tv4. Bubblar av idéer, längtar att få förverkliga dem och så ändras planerna under projektets gång. Ljuskronan är en av dem. Band en krans av björkris. Det skulle bli en krans att hänga på dörren. När den låg där på golvet, färdigt vitmålad, såg jag visioner om en ljuskrona. Då fick de bli det. En ljuskrona med glasprismor. Nu hänger den vackert i skyltfönstret på jobbet.

 

Ljuskronan får symbolisera ljuset och glädjen i juletid, men även ro och
stillsam eftertanke. Hos oss förbereder vi oss inför helgens begravning...


Krama era kära en extra gång och berätta för dem hur viktiga de är!

4 kommentarer:

  1. Det blev tyvärr inget besök på julmässan för mig, hann helt enkelt inte med. Jag är lite nyfiken på vilken butik du jobbar på...har inte lyckats klura ut det ännu. Jättefin krans har du gjort i alla fall! :-)

    SvaraRadera
  2. Varma kramar inför helgen, här är det begravning idag och hela lördagen står vi ute i stormen på marknad och säljer bakverk och hantverk för GBK Millennium... Hoppas det blir lindrigare än de spått, annars blåser vi bort!

    SvaraRadera
  3. Urmysig ljuskrona, hör hemma i ditt fina hem och inte i skyltfönstret ;)

    SvaraRadera
  4. Anna-Lena, jag höll faktiskt utkik efter dig! Antog att du inte kom, för annars hade du nog sökt upp mig :o)

    Ia, hoppas ni inte frös ihjäl idag! Styrkemramar till er!

    Nicke, TACK mysiga du! I morgon ska jag "styla" hyllorna du hämtade åt mig!

    SvaraRadera