28 december 2011

En Jul Syren

Här kommer en lite hälsning från sjukstugan. Vi har varit mer eller mindre förkylda hela familjen sen veckan före jul. Många oroliga nätter och mycket vakande med Lillebror, som haft svårt att sova pga viruset som härjar i hans lilla kropp. Vår jul var mysig trots allt. Överraskningar och god mat. Och Tomten hitta till oss även i år :o)

Anna-Lena har bloggat en del om olika julträd. Här är min variant, som faktiskt står framme året runt, sen två år tillbaka. En kvist av min vita bondsyren. Juletid tänder jag ljusslingan i den. I år klädde jag den t.o.m. med två glasbollar från Pentik :o)


Den fina tomten av grå fårull står troget och vaktar julträdet som
står i aulan på övre våningen. Där inreder jag julen i grått och rött.


..och så i mysbelysning...


Hoppas vi ses snart igen!

1 kommentar:

  1. Kvistar i alla former är så fint att ha inomhus! Ser väldigt mysigt ut med ljusslingan i. Jag sätter ut inlägget med julgranarna idag och jag tänkte länka till alla som har bloggar. Hoppas det är ok, annars får du säga till! :-)

    SvaraRadera