10 februari 2011

Hjärtlig Likör

Väldigt varierande väder vi har denna vinter. Idag var det en av de kallare dagarna igen, -22 grader. Nå, och andra sidan en bra dag att sysselsätta sig med städning inför helgens kalas. Städning, det blev det inte mycket av när jag kom på att jag vill föreviga mina hemgjorda likörer. Vips var kameran framme och jag hittade hur mycket som helst att fotografera just idag. Blev så inspirerad av alla hjärtan, som jag kom på att hängde lite här och var hemma hos oss.



Hallon- och havtornslikör satte jag igång redan före jul. Jag ville ha det som fin juldekoration på  fönsterbrädet. Likörflaskorna var så fina när ljuset sken in genom dem och bären hade fördelat sig så  roligt. Havtornsbären körde jag sönder med mixer i ett senare skede och då blev likören mer jämn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar