12 februari 2011

Energi

Idag har jag haft flyt på sysslorna...äntligen! Redan före klockan åtta snurrade hushållsmaskinen med den första kaksmeten. Det var verkligen skönt att komma igång genast från morgonen. Jag har fotograferat en del av mina hantverk, storstädat, handlat, plockat tvätt och bakat lite mer. Tror bestämt att det är tack vare Multitabs-vitaminerna som jag började ta i måndags :o)

Min man och barnen grillade korv i kakelugnen till kvällsmat, vilket barnen uppskattar stort. Just då var jag så upptagen så jag stod över. Fixade lite tilltugg åt mig senare, med "här är ditt kylskåp"-principen. Oj, så gott det var!



Brié-ost, bladselleri, lufttorkad italiensk skinka, vindruvor, mina egna odlade och inlagda gröna tomater, inlagd kronärtskocka och honungspomelo. Det sista var en ny bekantskap för mig. Ser ut som en stor grape men är söt och god i smaken. Ett glas rött förgyllde det hela. Livets små höjdpunkter.

Önskar Er alla en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar