27 maj 2016

Hemtex kökshandduk - DIY


IMG_4919 (2)

Hejhallo! Fredag, mulet och jag ligger i dunderförkylning. Hostade, kraxande och ljudlös ska jag snart knäppa på dopet av den lilla prinsen. Men först lite kuddnytt!

IMG_4917 (4)

Eftersom jag inte hittade kuddar jag ville ha och ej heller tyg som jag kunde tänka mig, var lyckan stor när jag såg kökshandduken vid Hemtex. En i vitt och rosa. Dessutom det mönstret jag suktat efter. Sprättade lite och sydde ett kuddfodral. Återanvände t.o.m. den lilla rosa "tampen" och dekorerade med en lite pärlemoknapp. På samma gång jag var i farten sydde jag en rund kudde av material jag råkade ha hemma. Några rosa färgklickar har smugit sig in i vårt vardagsrum under våren. Har fler foton men de visar jag en annan dag. Nu en varm kopp saft och hostdämpande timjan!

IMG_4915 (2)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar