6 maj 2016

Gröna fingrar, eller något ditåt


Hej Hallo! Det här gick ju toppen! Not! Planerade stort att jag skulle blogga alla dagar, ja eller åtminstone varannan. Ha, det sket sig totalt! De lediga dagarna har jag stora planer, sen när vardagen och livet är här, är det bara att konstatera fakta! Hinner inte!

Untitled

Har ni sett vad jag åstadkommit?! Mina vänner påstår mig ha gröna fingrar?! Ha, får jag väl påstå igen en gång! Efter att senaste höst planterat om nästan alla blomrabatter i min trädgård och plockat upp en massa blomlökar i höstmörkret, petade jag ner en del i krukor. Försökte organisera dem efter storlek och sort. Lyckades helt ok! Men om man planterar och ställer in dem i garaget behöver man vattna dem också. De glömde ju jag! Och så glömde jag även att ställa ut krukorna när de förta värmande solstrålarna tittade fram. När jag väl kom på att jag hade mina skötebarn i garaget och tänkte rädda dem, var det ett hysteriskt virrvarr. Ha-haaa! Smärre kaos! Men attan den som ger sig! Nån enstaka narciss har jag plockat in! Fniss!

Untitled


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar