1 april 2014

SofaDreams



Jag går i soffdrömmar. Det är det ända som händer på inredningsfronten i denna stuga just nu. Inredning är liksom lika med noll. Nå hur som helst, drömma får man hur mycket som helst :o)
 

Drömmer om en ny stor fin ljus soffa till vårt vardagsrum. Inte nödvändigtvis en vit, utan en ljus nyans som ser fräsch ut hos oss. Och så hittar jag drömmen i en inredningstidning och googlar.


 B&B Italia heter företaget där jag hittar den och soffan är döpt till Charles. Ååå, den vore väl perfekt?!



Denna vita skönhet är lite för liten för oss men man kunde ju ha två stycken, eller hur? :o) Alla soffor ovan är designade av Antoni Citterio för B&B Italia. Återförsäljare i Finland är Skanno i Helsingfors. Hittar inget pris på deras sida men tror bestämt att min soffbudget inte ens kommer nära...


Sektionssoffa Morris, från svenska Fogia för 75 676 svenska riksdaler. Lite för vit men finns säkert i många andra färger. Bara att hyra lastbil, åka över 'havet' och hämta en :o) Titta på Morris nedan! Tänk att få slänga sig där.


Eller så en, som passar min 'pengabörs' bättre. Askos Mod Basic nedsatt just nu 2475€. Tillverkad i Finland på Askos egna fabrik. Men den är ju inte alls lika tilltalande som det andra. Nå, härligt när man kan drömma! Om drömmarna går i uppfyllelse är en annan femma :o)







Alla foton är lånade från företagens sidor.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar