23 april 2014

Den gångna påsken



Lite påsk i vardagsrummet.


Gluten- och laktosfri påsktårta.
(mitt eget påhitt och jag ska plita ner receptet så fort jag hinner)


Sällskapsspel och hamburgare. Mer och mindre nyttiga :)



Arabiaskålen och kycklingen i lera, som jag gjort 1981. Fniss!


Förrätt och barnen dukade i svart och vitt.


Varmrätt - lamm och ugnsbakade rosmarinpotatis...


...med lite rödvinssås, smaksatt med chokladpåskägg.


.
Lite mer påsk i vardagsrummet. Min nya kupa från Vinkel i Kristinestad.


På vardagsrumsbordet. Påskgräset jag skulle ha på jobbet fick bli kvar hemma istället.


Årets påsk i bilder. Mycket mat och några inredningsbilder från vardagsrummet. Allt i en salig blandning. Vi har träffat vänner, ätit gott, njutit av solen, räfsat och rensat. Spelat in på småtimmarna. Firat våra fadderbarn. Träffat släkten. Precis så som ett skönt påsklov ska vara.


Och årets sista påskmiddag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar