3 januari 2014

Vår jul 2013




Har totalt glömt att visa er bilderna jag tog innan jul, på årets jul hemma hos oss. Ingen traditionell jul med vitt, gul och silver i vardagsrummet som alla år tidigare. I stället mer svart, beige och lite silver. Eftersom jag aldrig bytte till julgardiner i vardagsrummet, och i stället hängde upp de julgardinerna i köket, fick färgtemat förbli beige och svart. I köket, fick det bli en aning guldigt istället.


De svarta fyrkantiga faten fick stå kvar på i vardagsrumsbordet så som de gjort hela hösten. Pentiks silvriga hjortar, som hör till vår jultradition, inspirerade till de silvriga. Bredvid ljuset samma spritsade istappar som i amaryllisen i köket. Moffa har försett oss med julgran i flera år. Han hämtar alltid den finaste av dem fina, som ni ser. Lite yvigare nertill denna jul så vi fick knuffa ut sofforna lite extra.


Syrenkvisten som stått på övre våningen i flera år bar jag ner. Dekorerade med två av Pentiks glaskulor. Även de svarta fatet jag fyndade fick stå kvar. Mest för att stearinet rinner ner på byrån annars. Orkidén byttes ut mot en vit amaryllis i svart kruka några dagar innan jul. Då hade de flesta lila blommor trillat av.



containerbordet har lillajuls granen stått sen första advent. Helt otroligt att den är så fräsch ännu. Den vackra ängeln och fina bokgranen jag fick av Anna-Lena passade bra där med de svarta stjärnfatet jag fyndade på en julmarknad. Här stod ängeln ifjol.


Den stora flaska som stått ute i trädgården hela hösten tog jag in, tvättade den och satt i en ljusslinga.


Och en liten statist! Dötråkigt när mamma fotar.
Tack och lov fick han ärva Storasysters avlagda Nintendo DS :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar