14 december 2013

Köksbänken i år





Det blev lite guld i köket eftersom vardagsrumsgardinerna med guldstjärnorna flyttade in. Bollar i glas med guld dekoration glittrar i det lilla fönstret mot trappan. Ett silvrigt hjärta och vackra skira istappar i spritsat glas pryder den vita amaryllisen som jag satt ner i soppskålen. Något helt annat än i fjol (klick)



Jag samlar på vackra julkulor i glas. Min dröm är att dela alla kulorna till barnen när de blir vuxna. Dessa har jag köpt på Sisustus In i Vasa. Husen lika så. Det vita husen har hängt med några år. Här stod det i fjol men året innan (klick) såg det nästan likadant ut som nu. Och budskapet - man behöver inte köpa en massa nya grejer jämt. Placera och plocka om lite från år till år.


En ljusslinga, rostfria fatet, som hör julen till, en hyacint, glaskupan och en vit julkula. Rätt lätt fixat! Tanken var att fylla på med lite mossa på fatet för att få in mer grönt, men så långt har jag inte kommit ännu... Kanske sen...?!?  :o)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar