29 mars 2013

Glasklar påsk


Mina fina glasägg!



"Mamma, mamma, är det idag den långa fredagen?" Men de orden viskade i mitt öra väcktes jag idag. Jag som tänkte skippa allt påskpynt i år. Trött och utan inspiration efter veckan hemma med alla mina sjuklingar. Vilken tur att man får ändar sig. Vårsolen gör mig glad och även Lillebror önskade plocka fram pyntet. Så fick det bli. Inte mycket, men en liten påminnelse om påsk. Glasäggen som ligger på köksbordet brukar jag hänga i fönstret men enklare var det att bara ställa ifrån sig dem, just där :)


Och lite till. Vit påsk som alla andra år. Sex påskkulor och en kvast med ris. Klart! De olika färgade flaskorna på brickan kändes för mörka. Plockade helt enkelt bort dem och de klara fick stå kvar. Och lite gul...en apelsin eller två. De är ju trots allt påsk :o) p.s. Lillebrors experiment fortsätter. Den (fula) äppelkvisten har fått blad :o)




Nu loggar jag ut, så ses vi efter påsk. Har lite bilder till att visa er. Men först tar vi en skön ledighet och hoppas på lata dagar med mycket sol! Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar