4 april 2012

Vardagsrummets påsk







Halloj!

Fler påskbilder från vardagsrummet. Sparsamt pyntat, endast de mest omtyckta påskgrejerna står framme. Borstat stål och olika nyanser i vitt. Kommer ni ihåg den vita doftrankan vid TV:n? På vardagsrumsbordet sitter den vita påskharen och håller koll. Vita narcisser, Bridal Crown, grönt knoppiga, när jag fotade. Under glaskupan plockade jag några silvriga julgransbollar, från Pentik. Jag anser att det mer påminner om påskägg. Va säger ni? På sidobordet står mina fina påskägg, på sin hedersplats, som alltid. Nu gäller det att få resten av huset i skick. Tapetseringen är klar, med allt det andra återstår. Allt de tråkiga innan jag får börja "piffa". Helgen är ju lång! :o)


Ha de gott, denna skärtorsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar