15 april 2012

Marshmallowcupcakes


Sköna Söndag!

Skäm bort era kära och er själva med ett mumsigt söndagsbak. Super goda cupcakes med skumgodis. Receptet kommer igen från denna bok likadant som receptet på dessa smarriga chokladcupcakes. Jag har alltid lika svårt att hålla mig till receptet :o), så jag bytte ut toppingen. Receptet på den hittar ni längre ner.
Cupcakes

50 g marshmallows
125 g rumsvarmt smör
1 1/4 dl socker
2 ägg
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Blanda alla ingredienser och vispa med elvisp i ca 1 min tills smeten blir jämn. Rör ner marshmallowbitarna. Fördela smeten i 12 st muffinsformar. Vi gräddar dem i en muffinsplåt. Pappersformarna håller bättre formen då. Grädda ca 20 min i 175 grader. Flytta på ett galler för att svalna.

Topping

150 g rumsvarmt smör
4 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 tsk hett vatten

Blanda smör och florsocker till en jämn smet. Tillsätt vaniljsocker och vatten. Dekorera cupcaksen med toppingen och strö över några marshmallows.

Fin söndag till er!

1 kommentar:

  1. mmm, ser riktigt gott ut! Jag borde baka något till nästa helg och här fick jag ju ett bra tips, tack :)

    SvaraRadera