8 februari 2012

Hemstöpta ljus


Hej på er!

Vilken otroligt vacker vinterdag vi har idag, -8 garder, strålande sol och nästan vindstilla. Jag är fortfarande hemma med Lillebror. Synd att vi inte kan var ute och njuta av vintersolen.

Före jul stöpte vi ljus, Storasyster och jag. Vi använde överblivna ljusstumpar och satt till lite nytt stearin. Inget pyssel jag rekommenderar ni skall prova, om ni inte är speciellt städsugna :o) Ett "pillrit" och mycket klottigt jobb. Men fina ljus blev det. Brinner fint gör det också. På köksbordet bränner vi detta ljus (klick) just nu.


 Ljus stöpta i mjölkburkar.


 Glada band och en hälsning om ett framgångsrikt år 2012.


Vi har inte tänkt behålla alla ljus själva. En del av dem gav vi som julgåvor och en del såldes på julmarknaden. Fint förpackade med tillhörande tändsticksask. De röda ljusen som blev kvar har jag dekorerat inför vändagen. Bilder på dem får ni en annan dag.


Ha de gott!

1 kommentar:

  1. Alltid blir det mer känsla, när man får anvöända sånt man själv gjort! Fina ljus, jag har aldrig vågat testa själv :)

    SvaraRadera