23 november 2011

Jul i köket 2010

Hejsan!

Nu hänger julgardinerna och julbelysning i fönstren. Jag hör till de galna som byter gardiner i alla fönster, t.o.m i hjälpköket. Bara för att de blir så "juligt", som barnen säger. Inga hysteriskt röda julmotiv, utan stilrena vita eller beige, med stjärnor eller ränder. Nu lite fler bilder från i fjol. Söker fortfarande efter julstämning. Skyller på vädret. Pust, detta gråa trista väder!

Jul på köksbänken.

En liten skymt av julgardinen i köket också.

Lite mer dekoration i köket.

Amaryllisen på köksbordet.

Jullikören på gång. (Kolla in mängden snö ute)

Dessa tre tomtar symboliserar barnen. Fler tomtar än
så pryder inte vår jul (förutom barnens rum då)

Har ni hittat den där härliga julkänslan redan?

3 kommentarer:

  1. Nää-ä . Behövs lite julmusik o juldecoration för att hitta det. Jag har inte ens städat färdigit ännu. Oioi Sååå mycket att göra. Hoppas jag hinner innan julen är över :)js

    SvaraRadera
  2. Och jag har hängt upp mina hysteriskt röda julgardiner! ingen jul utan rött! ;)

    SvaraRadera
  3. Visst ska de vara rött, men som tur får var och en bestämma mängden rött själv! :o) Må gott Linda!

    Vi får ta fram radion från bakrummet och spela dagen lång! :o)

    SvaraRadera