17 mars 2011

Konvalescent

Idag har Storebror, lillebror och jag varit på skolans friluftsdag. Storasyster var självklart också med, eftersom hon går i samma skola. Men pojkarna och jag tog oss dit med vår bil och hade lite annat program, pga att Storebror är konvalescent. Vi ragga runt med rullstol bland slalomåkarna, längdskidarna och pulkorna :o) Vi fick grillkorv, varmsaft och annat gott som hör utflykt till. Alla var så glada. Mysiga elever, stora som små, hälsa på Storebror och undra vad som hänt och hur han mår. Härliga lärare och rektorn som uppskattade att vi tagit oss till backen. Massor med sol och glädje. Visst nämnde Storebror att han också skulle vilja vara frisk, men de glömde han fort när en söt flicka undra hur han hade de.

Ingenting är omöjligt, bara man vill!


Vid pulkbacken fick Lillebror den stora förmånen att åka pulka men Storebrors lärare. Oj, vilken lycka! Jag satt Storebror på "kasaback" och bar honom en liten bit upp i pulkbacken.  Där hade jag ställt hans rullstol och han fick agera fotograf. Det tyckte han om. Han tog många fina bilder på sina klasskompisar. Här bjuder jag på ett litet axplock av dem.


  Lillebror åker snålskjuts med läraren :o)


 Hipp hej så det går undan!


 Ännu en gång...!



En annan lärare som pulkar med sina små elever. Enorm entusiasm och sprudlande glädje. Tror bestämt att backen var för kort för just där tog den slut :o)



När vi kom hem sa Storebror drömmande "Mamma, vet du vad jag allra helst skulle vilja göra nu?! Slänga mig i en snöhög och bara ligga där." Jag lovade att det kommer han att få göra många gånger ännu.



2 kommentarer:

  1. härliga fina vinterbilder som storebror tagit :) Duktiga du som gjorde detta, garanterat uppskattat av er lilla sjukling!

    SvaraRadera
  2. Absolut! Det var uppskattat men tröttsamt. Han somna 19.45 i går kväll. Vi hade ännu finare bilder men det hör till det privata albumet :)

    SvaraRadera