2 november 2011

Spöken finns!

Halloj!

Jag har överlevt gårdagen :o) Känner mig lite "dagen efter", men migränen är borta. Tack och lov! Man ser nästan smågubbar och spöken när den värsta huvudvärken slår till. Och vet ni, det finns spöken hos oss just nu! Vita fladdrande på rad! Hur många som helst! Skrämmande eller hur? ;o)


Mitt nyaste påhitt :o) Har tillverkat spöken. Nyhet till Halloween veckan. De blev rätt många för det var så roligt när jag kom igång. Dessa vita små spöken är så söta att man han hänga dem lite här och var.


Det råder flera åsikter om när det ska firas i Finland. Tycker var och en gör som det passar dem bäst. Vi firar alltid på Alla Helgons Dagen. Först ljus till garven, stillsamt och med eftertanke. Efter det god middag och en "hemskaste-hemska" dukning, där jag ger barnen fria händer. Spindlar och diverse småkryp brukar sitta på tallrikskanten och lura. Kanske några dansande spöken kunde sväva över köksbordet till helgen?!

Hoppas inte spöken skrämmer er i kväll! :o)

3 kommentarer:

  1. Hoppas att jag blir inte skrämmad av en vit spök i morgon bitti på jobbet.Oi vad du orkar vara duktig efter migren , det kan jag inte .

    SvaraRadera
  2. hos oss finns också spöken, dina jättesöta vita "faror" :) Har glömt fota dem! PS. det står söpken i rubriken ;)

    SvaraRadera
  3. Tack, tusen tack Camilla! <3
    Jaana; men vet aldrig vad som dyker upp! ;0)

    SvaraRadera