9 juni 2016

Baka med Castor


Untitled

Vi överlevde stormen Salomon. De blev aldrig så kaosartat som det utlovats. Inte hos oss i alla fall. Idag har det dock regnat hela dagen och det är ruskigt kallt. Hela +5 garder visar vår termometer just nu. Huj, säger jag bara! Lillebror och jag har mest vilat hela dagen. Kollat film, Barnkanalen, spelat tv-spel och sen slumrat mellan varven. För nån vecka sen lät jag ta bort födelsemärken på benet och foten och de såren vill inte riktigt läka, trots att stygnen togs bort i måndags. Fötterna i högläge kännes bra idag. Också en orsak till vilandet.

Untitled 

Konstaterade efter dagens instagram skrollande att ni är många som bakat idag. Regnvädersbakande. Ena godsaken efter den andra har jag svajpat förbi. Kom på att jag inte visat er Lillebrors senaste bakverk. Då när vi bakade med Castors hjälp, såsom Lillebror uttryckte det. Supergoda sockerkakor i små kakformer. Och klart att en av kakorna skulle dekoreras hejvilt om man är en Lillebror på nio bast! 

Untitled



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar