13 januari 2016

Julköket dagen till ära!


IMG_4691

IMG_1726

Okej, idag är det den omtalade Knuts dag! Har ni dansat ut julen dagen lång kanske? Hahaa! Igår visade jag er årets jul i vårt vardagsrum och skrev att jag idag skulle visa köket. Här kommer det nu!

IMG_1728

Årets adventsljusstake, en loppad variant i gjutjärn för någon euro. Snurrade lite av grönväxten  Hjärtan på tråd runtom och till min förvåning var de gröna ännu när jag plockade bort ljusstaken fem veckor senare. Vita och röda amaryllis pryder vårt julkök varje år. Dem gillar jag! Tre små tomtar som stått intill amaryllisen på köksbordet "försvann" innan fotografering, märker jag nu.

IMG_4614

Kökskappan har krympt av nån oförklarlig anledning och det räddade jag med att hänga upp en ljusslinga i ena ändan. Lätt som en plätt, för att sy om kappan kom ju aldrig på fråga! Hihii!

IMG_4610 (2)

IMG_4595 (4)

IMG_4597 (2)

IMG_1435 (2)

IMG_4685

Ni som läste inlägget om att tapetsera köksinredning känner säkert igen nedre bilden. Hörnet där syrenkvisten och den mycket gamla tomten sitter. Tomten jag fick av min Fammo innan hon gick bort. Den fick min farfar av sin syster i mitten av sjuttiotalet, men det är mycket äldre än så. En mycket kär tomte. Ingen jul utan honom.

IMG_1433 (2)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar