6 november 2014

Kommod + lampa + kudd = KÄRLEK


IMG_7343

Halloj! Hur har ni det? Vi fick vinter till Österbotten! Minus 11,4 hade vi i morse. Lovar att kika in här och visa er inredningsbilder och inget händer. Vill så gärna blogga men tiden...den arma tiden som bara rusar iväg! Fortbildning, styrelsemöten och annat talkoarbete till förmån för barnen. Viktiga värdefulla sysslor som jag sätter på första plats.

IMG_7353

Här har jag samlat kära vackra ting. Och har ni sett lampan?! Helt perfekt! Den har mina svärföräldrar haft i sitt första hem på 60-talet. Den fick jag av dem i födelsedagsgåva och där får den stå intill Svärmorstungan ;o) Möblerade om lite i vardagsrummet för en tid sen. Möblerade ju om i början av sommaren men nu var det dags att flytta om lite igen.

IMG_7356

Kommoden har min pappa och jag ropat in på auktion när jag var i tonåren. Då var den mintgrön och min duktiga mamma skparade bort den fula gröna, delvis nötta färgen. Pappa har målat tavlan med flaskorna. Kuddenöverdraget i ylle som min mamma broderat för hand, är givetvis mig kär. Blev många skäktband i det inredningshörnet :o) Andra möbler har också bytt plats. Bilden nedan. Köket fick en "ny" tavla och en "ny" byrå, men mer om det en annan gång!

IMG_7350




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar