23 september 2014

Lite mer gubbar


IMG_6754

Här vid gräskanten intill trädgårdslandet har jag i flera år saknat något.

IMG_6755

Här intill kanten av flis. Flis som vi gjort av torra kvistar och betongblad som jag gjutit för något år sen.

IMG_6756

Höjdskillnaden har vi fixat med en enkel bräda, stödda av rundsten.

IMG_6757

Massor med revor, i ett på tok för dåligt skött jordgubbsland.
Och en vit malva som bestämt sig för att slå rot mitt i landet.

IMG_6759

De vita jordgubbarna blommar ännu och har gett skörd ända tills nu.
Ja, tills idag då det första snöslasket kom.

IMG_6894

Eftersom det fanns så mycket revor bestämde jag mig för att använda dem.

IMG_6893

På samma gång jag fixade jag jordgubbarna planterade jag en rododendron jag fick av min väninna. Hon skulle kasta den och så den fick flytta hem till oss.

IMG_6895

Fäste jordgubbsplastet med rundsten, vilka jag sen hoppas kunna ta bort när plantorna vuxit och plantornas rötter håller jorden på plats. Sen bestämde sig rododendron att slå ut i blom efter att jag grävt ner den. Den som egentligen ska blomma tidigt på våren! Rätt kul!

trädg

Till sist ett litet tips till alla! Det går att plantera ända tills det blir tjäl i marken. Höstarna är fuktiga och man slipper vattna så mycket det man planterat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar