18 juni 2013

Flytta aldrig en pion...




Brrr, så kallt vi har det österbotten. Huj, så blåst i dag! Vi blev nog lite bortskämda med värmeböljan i maj. Varit i trädgården i kväll och röjt. Trädgårdsjobbet är nog en "Never ending story". Men verkligen terapi för ett trött huvud. Mycket trädgård hos Seralias just nu. Finns så mycket vackert att föreviga. Hoppas ni njuter lika mycket som jag?!


"Flytta aldrig en pion om du vill att den ska blomma". Så sägs det. Jag hade inget val. Den gamla anilinröda bondpionen jag ärvt av min numera bortgångna fammo, blev jag tvungen att flytta från potstislandet. Där har den stått inklämd i flera år och väntat på ett nytt boställe. Förstorade rabatten vid "Strandvägen" och kom på att pionen ryms där. Flytten gick när den var full av knoppar och nu är det den som blommar först. Fantastiskt! Och plötsligt när jag tittar på fotot ovan ser jag att jag inte lagt stenarna på plats :) Jobbet fortgår som sagt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar