28 november 2012

Före jul - kommer höst


Den fina ljusbrickan från Cannelle
Hej på er!

Jag har varit hemma med två förkylda söner idag. Om de eller jag är mer förkylda kan diskuteras. Hade knappt nån röst i morse, efter flera dygns halsont. Druckit så mycket varmt som en människa bara kan få i sig. Gäller att tro på den läkande effekten också (fniss). Har länge tänkt visa lite bilder från vardagsrummet men hopplöst att fota i detta evinnerliga mörker. Idag blev det några suddiga snabba klick, innan julinredningen ställ fram.

Mina keramikgrejer och änglarna på container-bordet.
I höst har vardagsrummets temafärg varit mörk brun. Idén föddes när jag såg den fina bruna brickan hos Cannelle. Några ljus, två vita kulor i porslin och en "never-dying" kärleksört. Plockade fram syster-änglarna och keramikgrejerna jag gjorde på keramikkursen år 2000 och satt fram dem på container-bordet. Pentiks lykta och vas är mina storfavoriter. Dem tar jag fram varje höst. Gardinen är en gammal köksgardin och en restbit som räckte till kuddar. De satt perfekt i färgen. Sen är ekmöblerna i vardagsrummet inte sådär fruktansvärt fult gula, utan ekfärgade. (här kan du kika på den rätta nyansen) 


Budskapet med dagens inlägg
- en ny fin bricka och jag går igång, plockar fram gamla
grejer och återanvänder gamla gardiner, men i ett annat rum.
Känslan av nytt med enkla medel!

4 kommentarer:

  1. Dina bilder är ju hur fina som helst ju! Brickan med alla ljusen på är verkligen jättesnygg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju allt go du! Tack! Brickan skulle passa utmärkt hos er. Ta en runda via Cannelle, vet ja! :)

      Radera
  2. Soffbordet du har är precis ett sånt som jag söker, var hittar men det (och tv-bänken)???
    Sabina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Serien heter Mondo och tillverkas av Kirsi Kaluste i Nastola. Vi köpte dem på Vepsäläinen / Vasa, dock för många år sen. Då fanns det ett stort urval olika möbler i samma serie.
      Blev igen påmind igår när jag såg mina bilder, att jag skulle vilja ha nya i vitt. (bara för att jag har en extra stark vit period nu igen) :) Sen är det svårt att hitta nya i samma goda kvalitet, storlek och med de finesser denna serie har. Kolla hos Vepsäläinen först, där vet de säkert mer än mig. Lycka till!

      Radera