2 november 2016

Guldlampett för 1€ - DIY


Untitled

Jag hittade en glittrande guldfärgad lampett på loppis för en euro. Den var så billig att jag tänkte, något kan jag väl hitta på av den. Dessutom saknade vi mysbelysning i just det hörnet, i vardagsrummet vid sommarstugan. Vid vår stuga finns överlag väldigt dåligt med belysning, eftersom vi ännu inte gjort om elektriciteten i hela huset.

Untitled

Spraya den svart var min första tanke. Jag är storkonsument av svart sprayfärg. Har alltid gillat svart både i inredning och klädväg. Förnyar massor av mina inredningsgrejer med svart färg. När dottern  ifrågasatte min tanke ångrade jag mig.

Untitled

När jag sedan kom på att använda en bollformad lampkupa i stället för en vanlig lampskärm, kännes guldalternativet helt rätt. Det enkla vita släta i kontrast till guldet och dekorationerna. Det är en lampkupa i glas som jag tidigare hittade i källaren vid sommarstugan. Lampan har jag hängt intill litografin (för visst är det väl det ett dylikt konstverk kallas) som också fanns i huset när vi flyttade in. De hör liksom ihop. Jag har använt dylika lampkupor till amplar också. Här kan du kika på dem.

Untitled

Ni som är observanta, har kanske märkt att jag kört med mobilbilder en tid. Mina kamera har varit ur funktion och mobilen har jag jämt till hands. Att blogga på mobilfoton har också funkat. Det gäller bara att sänka ribban lite. Min blogg är trots allt inte en fotoblogg utan en knep- och knåpblogg med en massa husmorstips. Fniss!



2 kommentarer:

  1. Flitiga du! Förlåt att jag är en sån usel bloggvän att kommentera!
    Jag har också kört med mobilbilder en längre tid med några få undantag.
    Har ingen energi för det perfekta. Njuter av livet! ♥︎ Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj fina du, jag som aldrig tar mig tid att kommentera nuförtiden. Du är den aktivaste jag vet. Vad vore livet utan mobiltelefon ;) Det perfekta gör en sjuk. Det ska man undvika så gott det går!
      Kramisar i mängder!

      Radera