20 november 2015

Ommöblering fortgår



IMG_0840 (2)

IMG_0850 (2)

Hej! Under tiden svenskfinland laddar upp för megafest of the year i form av magnifik gala för bloggare, fortsätter jag att möblera om och piffa jul. Nu börjar det vara dags att byta ut kuddfodral och mattor och välkomna advent. Julgardinerna hänger i fönstren och till nästa helg tänder jag julbelysningen.

IMG_0853 (2)

Den älskade fåtöljgungstolen. Den som varit min fars morbrors och som jag och min svärfar restaurerade när Gubben och jag flyttade till vårt första egna hem. Där stod den på hedersplats i vardagsrummet. När vi flyttade in i vårt nybyggda hus, fick den inte längre plats i vardagsrummet, utan sen dess har den fått bo i ett hörn på ovanvåningen. Efter att vi tidigt i höstas förde ena soffan till sommarstugan, har gungstolen fått sin hedersplats igen. Nu väntar den på tapetsering igen.

IMG_0847 (2)

Brickbordet från Rusta är också en favorit. Gillar det enkla och svart. Lätt att flytta dit det behöves. Perfekt att ställa glögglaset eller vinglaset på. Spegeln som sökt sin plats en längre tid, står där mot väggen och väntar.

IMG_0844 (2)

IMG_1005

Fyndade även nya vardagsrumsbord i höstas. Små, enkla och nätta. Även de enkla att flytta dit de behövs. Dem hittade jag på Jysk. Den naturvita mattan med gråa ränder i 100% ylle, kommer från Anttila.

IMG_0870 (2)

IMG_0833 (2)

Den svarta trådstolen hade jag trånat efter länge. Den har florerat i den rikssvenska instagramvärlden. När vi sen råkade springa på den vid möbelaffären Masku i höstas tänkte jag köpa den, men lät bli p.g.a. beslutsångest. Gubben överraskade mig sen på min födelsedag. Nu ser det inte riktigt såhär ut mer. Bilderna tog jag innan senaste ommöbleringen. Fniss! Nån möbel har fått flytta ut och en annan in. Men det visar jag er inte nu. De får bli en annan gång för nu blir det fredagsmys och spännande Idol på tv4.

IMG_0858 (2)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar