27 oktober 2012

Dagens kock och Petra


Hej på er alla bloggisar!

Hur har er vecka varit? Har ni bytt vinterdäck på bilen? Vinter överraskade igen!? Samma sak varje år :) För mig rusar dagarna och veckorna som bara den. Jag ger verkligen järnet på jobbet nu och stortrivs, vilket gör att allt som gäller blogg-liv lider. Hinner knappt läsa era fina bloggar och framför allt inte själv blogga så ofta jag önskar.


Bilder på dagens lunch-middag. Gubben skulle iväg på jobb så vi fick ta en snabb middag. Jag agerade kock (läs:stolt) :) Att ha en man som är kock har sina fördelar men oj så kul det är att "kocka" själv. Det blev en middag enligt mitt återkommande - "man-tager-vad-man-haver". En slät soppa på purjolök, potatis och jordärtskocka med rökt kalkon som garnityr. Potatis och jordärtskocka har vi odlat i sommar. Blandade i olika ostar och grädde. Soppan blev super god, även om jag säger det själv. Som tilltugg -vårrullar- som vi hade i frysen. Testade ett nytt Italienskt vin, Appassimento Vivaldi, rekommenderades på Alko. Förmånligt och helt ok. Nu väntar jag på att Gubben ska komma hem, njuta av mer vi och sen börjar ju "Så mycket bättre" på svt i kväll. Ska bli spännande att se hur säsongen blir.


Sen middag har jag non-stop lyssnat på den nya hem-klickade cd. Kan inte beskriva i ord hur bra skiva är! Alla låtar är lika toppen! Hon är bara för fantastisk...


Skön lördagskväll till er som ännu kikar in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar