22 februari 2018

Återbruk till frukten


Untitled

Jag är född som en fanatisk ordningsmänniska. Fick en hel del med modersmjölken också faktiskt. Min mamma när snäppet "värre" än mig. Men då livet blir så mycket lättare då var sak har sin plats. Alla i familjen vet var saker och ting finns. Sätter tillbaka på samma plats. Jamen, visst är det lätt som en plätt ju, bara man orkar följa systemet.

Untitled

Allt sedan vi köpte nytt kylskåp har grejerna sökt sina platser i skåpet. Dessutom är skåpet betydligt mindre invändigt än vårt gamla. Beror på att det är mer energisnålt och designat enligt det, antar jag. Men nu har jag kommit på en lösning till fruktlådan. Återbrukar fruktaskar och får bättre ordning. Ni vet det plastiga (miljöförstörande) askarna vissa frukter ligger i när de säljs i butiken. Vi har två fruktlådor i vår kyl, och i den nedre har vi rotfrukterna i likadana plastaskar. Glömde ju fota det märker jag nu.

Untitled


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar