19 juli 2017

Kaffeburkar och fågelskrämmor


Untitled

Nu har jag hittat på något igen! Lite sådär som en uppfinnare ni vet. En som tror sig ha lösning på alla diverse problem. Hahaa! Och så har jag haft användning av delar från mina så många gånger tidigare återbrukade cappoccinoburkar. Denna gång är det folielocken inifrån burken jag återbrukat.

Untitled

Band dem på rad och hänge upp ovanför trädgårdslandet. Har haft cd-skivor dinglandes lite här och var tidigare, för att skrämma fåglarna. Nu tänkte jag lite nytt och fint. Att en silvrig girlang skulle få dekorera och på samma gång göra nytta.

Untitled

Untitled

Men ha, de trodde jag det! När jag kom ut för att hämta rädisor satt trasten där vackert och tittade på mig. Som om jag vore helknäpp och trodde att den skulle skrämmas av något så fjantigt. Får väl återgå till mina välbeprövade cd-skivor. Sen får girlangen hänga kvar bara för dekorations skull.

Untitled





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar