10 maj 2017

Som morsdagsgåva kanske...


IMG_6913-1

Jag har sytt några väskor till, Bags by M, som jag kallar dem. Tygväskor med handtag i trä. Kanske ni kommer ihåg att jag visade er väskan som jag gjorde av gammalt handvävt ylletyg från 1800-talet. Den hann jag inte ens sätta pris på innan den var såld. Den kan ni kika på här!

IMG_6912-1

IMG_6914-1

Jag har hittat på modellen och mönstret själv, och bett min man göra handtag i trä. Riktigt äkta hantverk på alla plan. Dessa två väskor är tillverkade av nytt tyg. Stadigt möbeltyg som är slitstarkt och tåligt. Väskorna är fodrade och har två eller fyra fickor innuti. Väskan går att knäppa av och tvättas för hand eller i maskin på fintvätt.

IMG_6887-1

Kanske du behöver en morsdagsgåva till helgen? Eller en gåva till en vän? Eller kanske en gemensam gåva från klassen till en härlig lärare vid våravslutningen. Eller helt enkelt, du vill ha en till sig själv! Dessa två är till salu. Du kan maila mig eller kontakta mig via min Facebok-sida. Seralias mail och by M:s Facebook hittar du här i högra spalten.

IMG_6890-1





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar